Well-being at AI Math Projesi
Günümüz öğrencileri genellikle matematikte yanılgılarla karşı karşıya kalmakta ve bu durum öğrenme süreçlerini olumsuz etkileyebilmektedir. “Well-being at AI Math” projesi, yapay zeka destekli dijital araçlar kullanarak bu zorlukların üstesinden gelmeyi ve öğrencilerin matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine yardımcı olmayı hedeflemiştir.
Projemiz, Ürdün, Türkiye, Lübnan, Filistin ve Romanya’dan 14 öğretmenin iş birliğiyle Şubat 2025 - Mayıs 2025 tarihleri arasında 4 ay süresince yürütülmüştür.
Proje Hedefleri:
•Matematiksel yanılgıları ele alarak öğrencilerin özgüvenlerini artırmak,
•Matematiğe karşı var olan önyargıları yıkarak öğrenmeyi keyifli hale getirmek,
•Uluslararası iş birliği sayesinde öğrencilerin sosyal ve dil becerilerini geliştirmek,
•Yapay zeka ve dijital araçları derslere entegre ederek dijital okuryazarlığı desteklemekti.
Bu süreçte, öğrenciler hem akademik hem de kişisel gelişim açısından önemli kazanımlar elde etti. Matematik derslerinde daha istekli, özgüvenli ve yaratıcı hale gelirken; farklı ülkelerden yaşıtlarıyla iş birliği yaparak kültürel farkındalıkları da arttı. Yapay zeka tabanlı araçların eğitime entegre edilmesi ise onların teknolojiye olan ilgisini ve dijital becerilerini pekiştirdi.
Matematiği herkes için daha ilgi çekici ve erişilebilir hale getirmek amacıyla çıktığımız bu yolda, birlikte çalışmanın gücünü bir kez daha deneyimledik.